Minął termin składania ofert na projekt i budowę obwodnicy Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46 w województwie opolskim. Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło aż 16 ofert.
Inwestycja planowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic będzie miała przekrój 2+1.
16 chętnych
W przetargu do opolskiej GDDKiA wpłynęło aż 16 ofert. Co ciekawe, inwestor zamierza przeznaczyć na realizację zadania 230,536 mln zł i wszystkie złożone oferty mieszczą się w tym budżecie. Najdroższa złożona oferta wynosi 209,983 mln i zaproponowało ją konsorcjum firm NDI oraz Ndi Sopot. Po drugiej stronie jest z kolei Mirbud z ofertą na zaledwie 149,146 mln zł.
Pozostałe oferty prezentują się następująco: Mostostal Warszawa – 184,569 mln zł; Duna Polska – 159,608 mln zł; konsorcjum Colas Polska i Himmel i Papesch Opole – 149,801 mln zł; Mosty Łódź – 158,978 mln zł; konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 195,345 mln zł; konsorcjum Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal – 164,345 mln zł; Budimex – 156,866 mln zł; konsorcjum P.H.U.B. Piotr Pawlica i Wysowa Mosty – 159,060 mln zł; Drog-Bud – 164,695 mln zł; Strabag Infrastruktura Południe – 159,653 mln zł, Nowak-Mosty – 175,779 mln zł, Przdsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 163,928 mln zł; Intop – 174,589 mln zł oraz konsorcjum Rubau Polska, Balzola Polska i Lantania – 149,839 mln zł.
Nowa obwodnica na Opolszczyźnie
Nowa trasa ma mieć ok. 8,5 km długości. Będzie przebiegała przez teren gmin Skoroszyce, Łambinowice i Niemodlin. Na trasie przewidziano trzy skrzyżowania (ze starodrożem drogi krajowej 46, z drogą powiatową Sidzina – Giełczyce oraz z drogą powiatową i starodrożem drogi nr 46). Zaplanowany jest także obwód utrzymania drogi.
Wykonawca będzie zobowiązany do przebudowy istniejących dróg oraz budowy innych dróg niż obwodnica, a także jezdni dodatkowych w pasie drogowym obwodnicy. Powstanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
Obwodnica Sidziny planowana jest jako droga klasy GP, z jedną jezdnią i jednym pasem w każdym kierunku, natomiast na odcinku liczącym 1,3 km ma mieć przekrój 2+1 (do tego dwa odcinki przejściowe o długości 180 każdy). Wykonawca będzie miał 39 miesięcy na realizację zadania.